Plán zavedenia odbornej správy registratúry
Prvý krok :
1) Vstupné audity.
2) Vypracovanie plánov a poriadkov.
3) Schválenie plánov a poriadkov príslušnými štátnym archívom.
Druhý krok :
1) Veľké vstupné zaškolenie personálu.
2) Zaškolenie pracovníkov podateľne/ sekretariátu v rámci tvorby spisov.
3) Zavedenie elektronického registratúrneho denníka .
4) Zosúladenie používanej dokumentácie so zákonmi a normami SR .
5) Návrh prezentačnej pečiatky.
Tretí krok :
1) Prevzatie a spracovanie živej registratúry v zmysle registratúrneho plánu.
2) Uloženie spracovanej registratúry do príručných registratúr.
Štvrtý krok :
1) Prevzatie a spracovávanie neživej registratúry v zmysle registratúrneho plánu.
2) Uloženie a uskladnenie spracovanej neživej registratúry v registratúrnom stredisku*.
3) Periodické audity dodržiavania pravidiel správneho fungovania registratúry v spoločnosti/ organizácii.
4) Metodické vedenie podateľne/ sekretariátu.
5) Odborná správa registratúrneho strediska.
6) Pravidelné aktualizácie registratúrnych plánov a poriadkov.
7) Spracovanie a príprava vyraďovacieho konania registratúry po lehote uloženia.
8) Vyhotovovanie vyraďovacích zoznamov.
9) Komunikácia a návštevy príslušného štátneho archívu v rámci schválenia predloženého
vyraďovacieho konania.
10) Sprevádzanie pracovníkov štátneho archívu pri ich kontrolách.
11) Samotné fyzické vyradenie a likvidácia registratúry po jeho odsúhlasení príslušným
štátnym archívom.
* Registratúra môže byť uložená vo vlastných priestoroch spoločnosti, prípadne ak organizácia takýmito priestormi nedisponuje, vieme túto uložiť v našich priestoroch, v registratúrnom stredisku spoločnosti HB Partners, s.r.o. .